Adrian Hsia
(McGill University, Canada / The University of Hong Kong) |
Section report |
Chon Young-Ae (Seoul National University, Korea) |
„Diese sehr ernsten Scherze” – ›Chorus mysticus‹ (Faust) – buddhistisch gelesen |
Yüksel Ekinci-Kocks (Dortmund) und Enis Dinc (Salzburg) |
Rap als transkulturelle Ausdrucksform der Migrantenjugendlichen in Deutschland |
Richard Ilgner (Memorial University, St. John’s, Canada) |
“Den B`sen sind sie los, die B`sen sind geblieben” – Goethe’s De-Christianization of the Devil in Bulgakov’s Faust Novel and in “Sympathy for the Devil” by the Rolling Stones |
Katerina Karakassi
(Universität Athen) |
Susanna oder la vergogneuse nature de dames |
Barbara Kaulbach
(Goethe-Institut München) |
„Schillers Wilhelm Tell im Chinesischen Widerstand“ Zur Rezeption von Schillers Helden in China |
Eduard Kögel (Berlin) |
Zwischen Beaux Arts und Moderne: Chinese Renaissance |
Kamakshi P. Murti
(Middlebury College, USA) |
“To Veil or not to Veil: Germany and Islam” |
Francis K. H. So (National Sun Yat-sen University, Taiwan) |
To Convert or Revert: Translation and Transference of Kant-Marx into Contemporary Chinese Aesthetics |
Lily I-wen Su (National Taiwan University, Taipei, Taiwan) |
Xin vs. Heart: Where the East Meets the West” |
Tamara S. Wagner
(Nanyang Technological University, Singapore) |
Transforming the Diaspora’s Fictionalisation: Re-Presenting Self-Orientalisation |